Esileht > Uncategorized > Modifikatsioonid

Modifikatsioonid

Mitte kehamodifikatsioonid, ehkki neid on mul ka rohkem kui tavalisel inimesel. Need modifikatsioonid, mida tuleb teha trennis ja niisama tavalises elus, kui sa oled parasjagu vigastatud. Ja mina olen teadupärast kogu aeg kuskilt otsast vigastatud. Ma isegi ei imesta enam ammu selle üle, sest ma tean küll, kui vana ma olen.

Praegu on mul tuksis parema käe ranne. See taaskord ei üllata mind, sest mul õnnestus seda vigastada kunagi 2004. aasta paiku ja see on sellest ajast saadik kogu aeg valus olnud (see ei ole nali), aga millalgi üle-eelmisel nädalal või nii suutsin ma seda veel kuidagi trennis millegagi üle koormata, nii et nüüd see on veel valusam kui tavaliselt. Ei, see ei ole karpaalkanali häda, ehkki mu töö ja eluviisi järgi võiks seda arvata.

Mu esimene reaktsioon kõikide vigastuste osas on alati seda kõigepealt eirata ja loota, et äkki läheb ise üle. Tavaliselt ei lähe ja siis mu järgmine tegevusplaan on natukene oma tegevusi modifitseerida ja loota, et äkki läheb ise üle. Kui see ka ei aita (tavaliselt ei aita), siis ma guugeldan, panen ise endale diagnoosi ja tegelen mingisuguste ravivõtetega, lootes, et äkki läheb siis üle. Selle tegevuse tagajärjed on varieeruvad, aga siiani pigem positiivsed olnud. Iseenesestmõistetavalt ei ole ma mitte kunagi mitte ainsagi probleemiga pöördunud mitte ühegi professionaali poole, sest et see oleks liiga lihtne ja loogiline. Okei, tegelikult ma muidugi kardan, et mulle öeldakse, et ma pean igasuguse füüsilise tegevuse koheselt lõpetama ja parimal juhul ettevaatlikult ujumisega tegelema. Mul pole otseselt midagi ujumise vastu, välja arvatud need väiksed pisiasjad, et ma ei oska ujuda ja ma ei salli vett.

Ühesõnaga, mu parem ranne. Hea uudis on see, et ma saan absoluutselt ilma igasuguste probleemideta joosta. Halvem uudis on see, et ehkki ma saan ilma suuremate probleemideta teha ka jõusaalis enamikke asju, oleks targem enamikke neist enamikest asjadest pigem mitte teha. Jõusaaliharjutuste omapära on teadupärast see, et suuremalt jaolt hoian ma mingitest võrdlemisi rasketest asjadest kinni. See arusaam koitis mulle üllatusliku selgusega siis, kui ma hakkasin kirja panema harjutusi, mida ma saaks teha ilma rannet koormamata. Võiks ju mõelda küll, et jalgu saab lõdvalt treenida, aga tuleb välja, et ka jalgu treenides hoian ma enamasti mingitest rasketest asjadest kinni… Näiteks ei saa ma teha isegi kükki, vähemasti mitte low-bar kükki, sest ma kahtlustan, et mu selja lihasmass on ebapiisav kangi fikseerimiseks low-bar asendis ja see paneb randmetele liiga suure koormuse liiga halvas asendis. Selge on ka see, et lähitulevikus mu lihasmass oluliselt määral ei suurene (kui üldse, heh), nii et selle asja peale peab veel mõtlema.

Aga siiski olen ma leidlik inimene ja jalatrenni ma eile ära tegin. Jätsin ära jõutõmbed (igaks juhuks, sest suurest raskusest kinnihoidmine ei tundunud hea mõte) ja üleüldse üritasin teha siukse “look mom no hands” värgi. Mis muide on ikkagi keerulisem, kui arvata võiks, sest kahekümnekiloste ketaste teisaldamisest ei pääse ma kuidagi. 120 kg jalapressi = kuus 20-kilost ketast masinale tõsta ja pärast ära tõsta. 110 kg puusatõstel = neli 20-kilost ketast kangile panna ja pärast ära panna. Sain aru, miks jalapäevad nii väsitavad on ja siin peitub ka vastus küsimusele, miks ma kardiot ei tee – see kuradi ketaste lappimine on ise juba paras kardio 😀 Lisaks veel paras ajugümnastika, sest arusaadavatel põhjustel püüdsin ma võimalikult palju tõsta ja paigaldada neid kettaid vasaku käega ja no jeesus maria, ma ei oska vasaku käega ikka üldse mitte midagi teha. Puhas vedamine, et mulle ükski ketas jala peale ei kukkunud. Ülejäänud trenni sain õnneks enamalt jaolt masinatega ära aetud, mis on meil kaablisüsteemil ja ma ei pidanud rohkem kettaid teisaldama.

(Teha harjumuspäraseid asju vasaku käega on täiesti legitiimne ja soovitatav ajutreening, nagu ka tagurpidi kõndimine ja muu säärane. Minu vanuses tuleb ka selliste asjade peale mõelda.)

k.

Rubriigid:Uncategorized
  1. oktoober 5, 2020, 12:32 p.l.

    Hangi assistent, kes tõstab kettaid ja vajadusel teeb mõne kergema harjutuse sinu eest ise ära?

    • Klari
      oktoober 5, 2020, 12:37 p.l.

      Oleks vaja tõesti kedagi, kes asju tassiks, veepudelit ulataks ja vahepeal palmilehega tuult lehvitaks…

  1. No trackbacks yet.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: