Esileht > Uncategorized > Treeningpäevik 04.01 – 10.01

Treeningpäevik 04.01 – 10.01

Hakkan taas üles kirjutama oma nädala trenne, sest elu on näidanud, et kui ma midagi mineviku kohta teada tahan, siis ma saan seda kõige paremini teada omaenda blogist. Kust siis mujalt? Kas ma peaks midagi peast mäletama? Oh ei, sellist asja juba ei juhtu.

Esmaspäev, 04.01.2021

Alustasin nädalat, nagu ikka, jooksuringiga. Täiesti hämmastav, kuidas ma praegu järjest kogu aeg iganädalaselt üllatun, et talvel ongi võimalik joosta. Oleks keegi mulle seda pool aastat tagasi öelnud, ma poleks mingil juhul uskunud – sest ma pole iialgi varem oma elus talvel jooksnud. Talvel jooksmine muide ongi väga põnev ja pakub pidevalt kõikvõimalikke üllatusi… nagu esmaspäevalgi. Nimelt ei ole meil siin lund, küll aga on korralikus koguses jääd. Siiani on sadanud ainult vihma ja olnud selline üleüldiselt niiske ja tatine ilm, aga nüüd tulid miinuskraadid. Arvake ise, mis kõigest sellest veest ja niiskusest nüüd saanud on. Üllatuslikult aga selgus, et jää peal joosta on näiteks palju efektiivsem kui kõndida, sest et kui ma oma viis kilomeetrit ära olin sörkinud (ettevaatlikult, aga siiski täiesti arvestatavalt jooksusammuga) ja tahtsin viimased viiskümmend meetrit koju kõndida, siis võttis see mul umbes sama kaua aega kui eelnev jooksuring kokku ja pidin kolm korda pikali käima. Kuna mul olid pühapäevasest jalatrennist ka jalalihased kohutavalt kanged ja valusad (ma ei tea, miks, ma ei teinud midagi enneolematut), siis oli juba poolest päevast selge, et tuleb aeglase sörgi päev, mis ülilibedatesse jäistesse oludesse muidugi väga hästi sobiski. Väga mõnus oli samas, poleks uskunudki.

Teisipäev, 05.01.2021

Trennivaba päev. Muudel teemadel avaldas ERR uudise, et üks juba tükk aega kosmoses hänginud… ee, objekt olevat tõenäoliselt pärit ikkagi mõnest teisest tsivilisatsioonist. Ühest küljest tundub selline uudis pärast aastat 2020 juba suht normaalne, teisest küljest on meil ikkagi kõigest viies jaanuar, andke nüüd siis vähe aega, eksole!

Kolmapäev, 06.01.2021

Jõusaal – õlad ja triitseps. Alustuseks lõuatõmbed nagu ikka, mille vältel mulle tundus, et kas ma olen pühadega jäänud nõrgemaks (tõenäoline) või võtnud kõvasti kaalus juurde (veel tõenäolisem). Enne ma nagu ikka jaksasin teha järjest viis lõuatõmmet laias haardes, nüüd jõudsin esimeses seerias ainult neli ja edasistes kolm, needki suure surmaga. Õlgadele harjutused – military press kangiga, küljele lendamine hantlitega, face pull kaablimasinal, lendamine ühe käega kõrvale kallutuses, upright row kangiga. Triitsepsile EZ-bar’iga skullcrusher ja istudes triitsepsi surumine vaba raskusega. Kuna uus aasta hakkas pihta, siis mõistagi uusaastalubadusena hakata ka kõhulihaseid treenima… nagu igal aastal. Ega see pole mu esimene rodeo. Kõhulihaste treenimine on igav ja nüri, et te teaks, ma ei viitsi seda teha.

Neljapäev, 07.01.2021

Jõusaal – jalad. Täpsemalt öeldes kükid. Hellitasin end jõulude ajal sellega, et ostsin endale täiesti isikliku omaenda tõstevöö, ilusast valgest nahast. 16 eurot, I’m worth it 😀 (Ostsin ka uue Polari kella, oluliselt kallima kui 16 eurot, aga no ka valge ja…) Tundub, et pean ka uue trennikoti ostma, sest mu kraam ei mahu olemasolevasse enam kuidagi ära. Aga jah, kükid. 60 kilo peal endiselt, siin ei ole ka midagi muutunud. Uudse kogemusena tuli aga see, et mul oli seljas tavaline, varrukatega särk, mida siiani pole kunagi juhtunud, ja kang kippus low bar asendist ära libisema. Polnud midagi parata, tuli särk seljast ära võtta. Sellepärast siis jõutõstjad ja rammumehed määrivadki särgiturja talgiga kokku, järeldasin sellest kogemusest. Lisaks kükile tegin veel puusatõsteid kangiga, väljaastekõndi hantlitega, reie eesosa ja reie tagaosa masinatel. Puusatõste puhul ei ole ma ikka veel aru saanud, kui palju mis kettaid kangile panna ja vähe puudub, et ma pean iga jumala kord seda kalkulaatoriga arvutama. Kui keeruline on meelde jätta, et kaks 25-kilost ketast ja kaks 20-kilost ketast annab kokku 90 kilo? Väga keeruline.

Reede, 08.01.2021

Jõusaal – rinnalt surumine ja selg (ja biitseps). Jällegi alustasin lõuatõmmetega, mis üleelmise päevaga võrreldes ei olnud paremaks läinud. Mõnikord lihtsalt on selline päev, kus ei jõua, sellest selline mõttekäik. See-eest aga oli rinnalt surumine parem kui eelmine kord – 35 kiloga ja viis kordust seerias. Seljatrennid on mul sellised suvalised, teen, mida parasjagu teha saab ja mingit loogikat eriti taga ei aja. Kogu selle aja vältel, mis ma seal saalis olen käinud, olen ma näiteks täpselt kaks korda saanud ligi lat pulldown masinale, sest see on kogu aeg hõivatud, ja sealne kaablijaamade vähesus on siiani asi, millega ma ei lepi… Aga noh, will make do. Ükspäev mulle tuli selline geniaalne mõte, et kuna seal saalis on ka assisteeritud lõuatõmbe masin, siis ma saaks põhimõtteliselt seda kasutada, eile ma lõpuks tulin selle mõtte peale ka reaalselt saalis olles. Mul nimelt, nagu alati, ei ole mingit treeningkava, aga mul on idee, milliseid liikumismustreid kasutada ja püüan siis vastavalt tegutseda. Vertikaalne tõmme on selles mõttes keeruline, et seal ei ole palju variatsioone (põhimõtteliselt lõuatõmbe eri variandid ja lat pulldown on ainsad, mis ma suudan välja mõelda). Teine variatsioonidevaene on biitsepsi treening, sest mitu erinevat curli sa hing ikka viitsid teha, ah?

Laupäev, 09.01.2021

Trennivaba.

Pühapäev, 10.01.2021

Jõusaal – jalad, spetsiifilisemalt jõutõmme. Siin ma näen ka tibatillukest arengut, tööseeriate raskus on hetkel 75 kilo. Korraks käis peast läbi uitmõte, et prooviks 80, aga ma olin tegelikult megaväsinud ja ei jaksanud end piisavalt selleks motiveerida. Endiselt teen ma jõutõmbe päeval alati ka jalapressi. Iroonilisel kombel meeldib mulle kõige rohkem see jalapress (saalis on neid kokku 3), millel tuleb kettad panna umbes minu pea kõrgusele. 120 kilo jagu ketaste vinnamine nii kõrgele on umbes nagu rammumehe treening juba… maivõi. Eriti kuna mulle tundub, et võiks raskust juurde panna ka. Võibolla püüan teise pressiga sõbraks saada, seal käivad kettad madalamale. Siis tegin veel Smithi masinal käärkükke ja reie tagaosa masinal. Trenni lõpuks hakkas energia juba täitsa tagasi tulema, oleks vist veelgi võinud midagi teha, aga ma olin seal juba niigi kaua olnud. Teisalt, sellepärast mul vist mingeid jalalihaseid ei kasvagi, et ma lähen trennist siis juba ära, kui midagi tegema võiks hakata…

Selline nädal siis. Järgmiseks nädalaks lubab 20 kraadi külma. Arusaamatu. Eestis. Jaanuarikuus.

Mu selle nädala lemmiklugu ka:

Rubriigid:Uncategorized
  1. Kommentaare veel pole.
  1. No trackbacks yet.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: