Esileht > Uncategorized > Tootmine – see on imelihtne

Tootmine – see on imelihtne

Ostsin ükspäev poest korraga kaks pakki (ok, topsi) maitsestamata skyri. Ma ei hakka tootja nime mainima, sest esiteks ma ei tea seda ja teiseks see pole tähtis. Kui ma poest mingeid asju ostan, siis ma küll ei viitsi vaatama hakata, kes need asjad teinud on. Aga need kaks skyri olid poes korraga ühes riiulis ja korraga ma nad ostsin ja sama tootja sama toode need igatahes olid.

Ühe topsi olen ära söönud ja teise tegin just täna lahti ja suur oli mu üllatus, kui skyr oli hoopis teise konsistentsi ja maitsega kui eelmises topsis. Ok, mitte HOOPIS, ikka arusaadavalt sama toode on, aga samas ka arusaadavalt teistsugune. Arusaadavalt teisest partiist, eksole. Ma olin hämmingus, sest sellist asja pole minuga varem kunagi juhtunud. Tuleb välja, et see tootmisettevõte, kus mina töötan, polegi ainus, mis suudab samade masinatega samast materjalist sama dokumentatsiooni järgi erinevaid tooteid toota. Me muidugi ei tooda toitu ka.

PS ma ei kavatsegi väita, et see kahe skyri erinevus kuskilt otsast halb on. Ma eeldan, et seal ettevõttes on olemas kvaliteedikontrolli funktsioon ja järelikult toode vastas parameetritele. Mis muidugi on ka mõnikord selline… noh, meie ettevõttes on kõigi lemmik alati selline situatsioon, kus kõik detailid on igast mõõdust täiesti tolerantsis, aga omavahel kokku ei lähe.

Küsimus kvaliteedikontrolli funktsiooni olemasolu kohta tekkis mul muuseas ükskord näiteks aga Tuborgi õllega, kus ma ostsin poest õllepudelite kuuspaki (mis teadupärast on kilesse pakitud) ja hiljem selgus, et üks pudel sellest kuuspakist oli poolik. Mismoodi selline asi tehasest välja läheb, jääb mulle küll arusaamatuks.

k.

Rubriigid:Uncategorized
  1. mai 27, 2021, 7:38 p.l.

    “kus kõik detailid on igast mõõdust täiesti tolerantsis, aga omavahel kokku ei lähe”
    Nii tuttav olukord.
    Ja mis te teete siis? 😁

    • Klari
      mai 27, 2021, 8:12 p.l.

      Tavaliselt ütleme kliendile, et nende disain ja dokumentatsioon ei kõlba kuhugi. Sest vahel tundub, et ühe toote disaini on teinud vähemalt kolm eri venda ja arvutis 3D programmis ju kõik töötas 😀

  2. Nell
    mai 27, 2021, 7:59 p.l.

    Ehh, tootmine. Ma jätkuvalt täitsa siiralt vahel ei mõista (eriti praeguses toormaterjali kriisis), et miks me ei tooda lihtsalt käepärastest materjalidest. Eriti kuna vahel küll tundub, et keegi majas üritab seda praktiseerida… 😀

    • Klari
      mai 27, 2021, 8:04 p.l.

      Mu meelest ka… teeme lihtsalt sellest materjalist, mida on 😀 Muidugi olukord on selline, et ma esimest korda elus näen olukordi, kus maailmast on isegi metall otsas (ma elektroonikakomponentidest kuulen ainult vahel harva kuskilt pealt, aga nende puhul on tarneaeg kolm aastat vist juba standard).

      • mai 27, 2021, 10:30 p.l.

        Oh, täiesti otsas on näiteks hinged, mida kasutatakse nende aluseservade tootmiseks, millele tegelikult tellitud kaup pakitakse. Lähed poodi, küsid vorsti ja öeldakse, et sorri, ei saa, meil pole vorsti millessegi keerata.

      • Klari
        mai 28, 2021, 11:05 e.l.

        Nojah, hingetootjad ei saa neid hingi toota, sest toormetall on maailmast otsas miskipärast…

      • Nell
        mai 29, 2021, 7:09 e.l.

        Ükskord just tööl arutasime, et kas konkureerivas ettevõttes on ka sellised probleemid, et tellimusi ei saa kinnitada kuna sinine niit või partidega kangas on allokatsioonis… 😀

      • Klari
        juuni 9, 2021, 11:19 e.l.

        Kui neil seda veel pole juhtunud, siis varsti juhtub – alumiinium (metall!!!) näiteks juba on allokatsioonis 😀

  3. mai 28, 2021, 7:18 p.l.

    Piimatoodete koha pealt. Ühe tootja kodujuustuga oli samasugune lugu – maitse mulle meeldis ja ostsin sageli, aga toote konsistents oli küll selline, et… kohati paks, kohati vedel, kohati kuivanud… ei saanud aru kas need on kõik ühest tehasest tulnud või mis. Õnneks mul töötas sõber sealsamas firmas ja kui temalt uurisin, et mis jama on, siis selguski, et tootmisliin vana ja nad teavad ise ka, et kvaliteet kõigub. Nüüd vist on raha leitud ja uued seadmed ostetud, sest juba mõnda aega on see kvaliteedimure kadunud.
    Ma ei imestaks väga kui selle Skyriga oleks sama lugu – tootja teab küll, et jama, aga loodab, et kliendid ei märka ja kusagil tulevikus on mingis eelarveplaanis ka uute seadmete soetamine.

  1. No trackbacks yet.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: