Esileht > Uncategorized > Trenninädal 28.06.2021 – 04.07.2021

Trenninädal 28.06.2021 – 04.07.2021

Esmaspäev, 28.06.2021

Jõusaal, mis kujunes nii igavaks võimlemiseks, et sellist jõutrenni ma küll ei viitsiks iialgi teha. Ainus päästev faktor on see, et jõusaal on ainuke koht, kus ma viitsin venitada, kerelihaseid treenida (väga natuke) ja rullida. Kodus ma ei viitsi iialgi selliseid asju teha. Lisaks oli saalis väga palju rahvast, milles ma süüdistan peamiselt Pärnu suve. Pärast trenni käisin natuke poode läbi ja see oli veel nõmedam. Proovisin selga üht kleiti ja sain koheselt aru, miks ma kannan ainult t-särke ja dressipluuse – ükski kleit lihtsalt ei lähe mulle selga. Vähemalt mitte ükski selline, mis on mittevenivast kangast ja millel on varrukad. Kesse tegi – ise tegi. Õnneks ma kannan ülimalt hea meelega ilma varrukateta asju, sest ma olen selle selja ja nende õlgade nimel palju vaeva näinud. Mulle endale tunduvad need muide täiesti tavalised ja üldse mitte sellised, mille otsa enam riided ei mahu… mul on mingi probleem enda gabariitide hindamisega, tuleb välja.

Teisipäev, 29.06.2021

Jooks 5 kilomeetrit, mis oli sama rõve kui pühapäevane, küll poole lühem, aga see-eest palavam. Ma nimelt tegin trenniajaga taas väga vale otsuse, aga ma ei tea, millal see parem aeg on? See tähendab, kas sel suvel tuleb veel kunagi selline hetk, kus jooksmiseks ei ole liiga palav? Keskmine tempo 07:22 ja keskmine pulss 150, isegi kõnnipausi pidin tegema, sest joosta lihtsalt ei jaksanud. Veel hiljem õhtul läksin veel jalgrattaga sõitma, sest mul tekkis eikusagilt sportlik huvi, et kui ma sõidan ümber linna, siis kui pikk see maa on ja kui kaua ma seda sõidan. 8,86 kilomeetrit sain. Mida ma muidugi ammu teadsin, sest ma olen siin linnas ikka juba omajagu pikamaajooksuga tegelenud…

Veel rohkem õhtul sain kätte ka oma hommikuse vereanalüüsi vastused. Mul oli teooria, et mu väsimus, õhupuudus ja ei-jõua-midagi-teha tulenevad rauapuudusest (mis mul on olnud, eksole), aga võta näpust. Nii kõrget ferritiini taset pole mul enne olnud! 18,7! (Norm on 10-150, mis muidugi näitab, et ega mul selle rauaga laiata ei ole, aga no ikkagi, 18,7!) Nüüd mul rohkem teooriaid ei ole, peale selle, et ilm on palav. Seda teooriat toetab hägune mälestus, et ma enne ju jõudsin joosta 😀

Kolmapäev, 30.06.2021

Jooks – viis kilomeetrit võistlustempos. Mulle nii meeldivad need RP ehk race pace ehk võistlustempo jooksud treeningplaanides, sest mul pole õrna aimugi, mis mu võistlustempo olla võiks 😀 Mis aastal ma üldse viimati võistlesin, kes mäletab? Ahjaa, kunagi kuskilt ma lugesin (kõige pädevam infoallikas ever), et võistlustempos jooks tuleks teha selles tempos, milles sa just sellel päeval oma võistlusdistantsi joosta jaksaksid. Ma ei jaksaks tänasel päeval mingit poolmaratoni joosta, nii et selle teadmisega polnud mul ka midagi pihta hakata. Ühesõnaga. Jooks. Mingis tempos. Nimetame selle siis lihtsalt tempojooksuks, on lihtsam. Viie kilomeetri keskmine tempo 06:45, ajaks 00:33:44. Eelnevatest kogemustest õppinuna läksin jooksma õhtul kell 8, oli ikka oluliselt parem küll, mis siis, et soojakraade oli endiselt 26. Mingil põhjusel ei ole ma siiani eriti arvesse võtnud oma pikaajalist aastatepikkust kogemust, sest ega ma esimest suve ei jookse, ma tean küll, et kell neli on rämepalav. Kell kaheksa ei ole. Kell kaheksa oli lausa nii tore, et mingi optimism hakkas vaikselt taastuma.

Neljapäev, 01.07.2021

Põhimõtteliselt oli trennivaba päev.

Reede, 02.07.2021

Jooks, 5 kilomeetrit, kergelt. 00:37:08, keskmine tempo 07:25, keskmine pulss 147. Selline tavaline, millest mitte midagi erilist rääkida ei ole.

Laupäev ja pühapäev olid mõlemad trennivabad. Pikk jooks jäi tegemata, aga midagi pole parata.

k.

Rubriigid:Uncategorized
  1. juuli 5, 2021, 11:49 p.l.

    Õige ‘race pace’ valik algab sellest, mis eesmärgiga sa oma treenigplaani üldse oled teinud. Kui valisid mingi internetist saada oleva plaani, siis sellel on tavaliselt määratud treenija poolt eesmärk (distants ja aeg). Race pace on selle võistlusdistantsi eesmärk-tempo, aga treeningul (tempotrenn) laseb treeningplaan sul muidugi joosta lühemalt, näiteks 5km selles tempos millega sa sügisel soovid 10 km joosta või siis 8 km poolmaratoni tempos.

    • Klari
      juuli 6, 2021, 9:15 e.l.

      Ma olen lugenud erinevatest allikatest erinevaid arvamusi, mis see RP treeningu kontekstis siis ikkagi on. Muidugi kõige loogilisem on eeldatav võistlustempo, kui tahta mingi kindla ajaga kindlat distantsi joosta, sest iga tempot tuleb harjutada. Samas on minu eesmärgiks suuta see poolmaraton lihtsalt läbida, nii et sisuliselt on mul kõik jooksud praegu RP jooksud…

  1. No trackbacks yet.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: